De eerste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linda Ham - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linda Ham - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 April 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan, vanuit het warme Nepal! Het is hier echt superleuk!

Laten we beginnen bij het begin.. de vlucht ging hartstikke goed! In London zag ik Floor waarna we lekker uit eten gingen en toen mochten we al weer bijna boarden voor de vlucht naar India. Gelukkig wilde Floor d'r buurman wel ruilen van plek met mij, zodat ik naast haar kon zitten. Dat maakt de vlucht toch iets gezelliger, helemaal omdat Floor om 12 uur jarig was. We hadden net avondeten gehad in t vliegtuig toen ik mn kadootje en kaart uit de tas toverde en we een wijntje op haar 24e verjaardag dronken.

Toen we geland waren om half 7 nederlandse tijd (11u hier ong) moesten we even wachten en mochten daarna weer boarden voor het laatste vluchtje. 2 uurtjes vliegen, weer een warme maaltijd en toen: Joepie!! We zagen Annemiek weer na 3 maanden! Een heel leuk moment :D

We waren in Nepal! Eerste indruk: lekker warm (net als in Nederland), heeel druk, stoffig, hysterisch verkeer, maar heel leuk!
Op weg naar het guesthouse al veel gezien van Kathmandu. Voor het guesthouse zou ik in Nederland geen geld betalen, maar het was echt prima te doen.

Die avond uit eten en daarna meteen slapen tot we de volgende ochtend om half 9 uitgerust wakker werden.

Daarna een dagje cultureel gedaan en Bakthapur bezocht. Twee uur lang met een gids langs allerlei tempels, dorpsstraatjes en winkeltjes gelopen. Floor maakte met haar mega-camera allemaal mooie foto's dus dat wordt vast weer een mooi fotoboek!

Op de terugweg nog wat heerlijke yoghurt met brokken gegeten, schijnbaar de lekkerste van de wereld! Het was.. uh.. erg bijzonder ;)

In Kathmandu heb ik meteen maar eventjes een losse flodderbroek gekocht, want die heb je hier als toerist gewoon echt nodig haha. Echt, dr is geen toerist te vinden die er geen aan heeft ;) Elk excuus om te shoppen toch!

Die avond weer lekker op tijd naar bed, want de volgende dag gingen we alweer een dagje bussen naar Chitwan waar ik nu zit te typen.

Het was een busreis van 6 uur, met mn reisziekte-armbandjes echt heel goed te doen. We kwamen lekker op tijd aan in het guesthouse en kregen meteen bami met friet (de meest vreemde combi als je t mij vraagt), maar goed, t smaakte prima!

Daarna lekker gerelaxt en eind van de middag een wandeling gemaakt langs het park. Al wat olifanten gezien en wat informatie over het park gekregen. Tot slot de zonsondergang bekeken (helaas verdween de zon een paar minuten voor de ondergang achter de wolken) en toen weer terug naar het guesthouse voor het diner.
Ik heb nu mijn eerste portie Dahl Baht (ofzo?) al op! Rijst, met een soepie en groenten. Smaakte erg goed! Over de kok in t guesthouse niets te klagen. Helaas wel over de manager.. die vind zichzelf erg goed en geweldig. De gids die wij hebben gekregen kon er niks van volgens hem, hij zou ons zo de neushoorns kunnen alten zien, want hij wist alles te vinden. Hij kan de dieren ruiken van 250 meter afstand. 99% kans op het zien van een nijlpaard als we met hem op pad gaan. Kortom: een grote arrogante bal! Helaas gaan we vanmiddag gezellig met hem kano varen en wandelen, want onze gids zei dat zijn manager alles beter wist te vinden.. We zullen zien!

Nou.. het is even heel veel informatie in dit verhaaltje, maar ik heb ook zoveel gezien en gedaan in die paar dagen. Echt heel bijzonder!
Ik vermaak me prima met Floor en Annemiek en heb zin in de komende drie weken!!

• 25 April 2011 - 07:52

Wieke:

dat is leuk wakker worden op 2e paasdag met een verhaaltje :)
    haha ik zou gewoon flink gebruikmaken van zo'n manager, laat t m maar bewijzen.
    heel veel plezier daar nog, 'slobberbroekie' :P.

• 25 April 2011 - 08:40

Sarah:

Hee Linda,

Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Jou verhaal komt overeen met die van Floor. Ben benieuwd naar de foto´s!
    Geniet er nog van!

xx

• 25 April 2011 - 12:39

Maud:

Haha bami -friet ...altijd goed toch?!
    Leuk verhaal!

• 25 April 2011 - 13:02

Annick:

Lekker genieten Lin! Het klinkt nu al erg leuk!! En zo te zien is de temperatuur bij jullie ook heerlijk. Heel veel groetjes aan de meiden! X Annick

• 25 April 2011 - 14:48

Ma:

Meid wat een verhaal weer. Erg leuk dat je het zo naar je zin heb.
    Straks heb je helemaal geen zin meer in het saaie Nederland.
    het ga je goed,en de groetjes aan Annemiek en Floor.

dikke kus

• 25 April 2011 - 15:43

Chloë:

Wauw Lin, wat een indrukken allemaal! Leuk hoor die slobberbroek, inderdaad een goed excuus om te winkelen;) Ben benieuwd naar de komende 3 weken, enjoy!
    Liefs xx Chloë

• 25 April 2011 - 18:39

Karin:

Klinkt goed, zelfs die slobberbroek! Pas goed op jezelf en laat de neushoorns niet te hard schrikken... XXXK

• 25 April 2011 - 19:31

Opa En Oma Ham:

hoij Linda

we hebben je reis verslag gelezen
    wat fijn datje het naar je zin hebt
    nou meisje geniet er maar van
    groetjes uit vlaardingen

kussen opa en oma

• 26 April 2011 - 10:17

Angela:

Hè meid,

Wat leuk wat van je te horen! En nog goede verhalen ook..
    Jullie zullen het vast wel goed naar jullie zin hebben met het lekkere weer en de vele indrukken. Geniet er maar lekker van en doe voorzichtig
    Veel plezier nog en ik wacht al op je volgend verhaaltje!!

Liefs Angela

• 26 April 2011 - 19:30

Tante Hanny:

Hoi Lin
    Nou zo'n flodderbroek lijkt me ook wel,maar bami met fritten minder .
    Geniet er maar van .Wel oppassen met die olifanten want als je die op je teen krijgtis het echt AU

• 26 April 2011 - 20:00

Sjanny:

Hoi Linda fijn dat je reis zo voorspoedig is verlopen zo te zien gaat de rest helemaal goedkomen geniet van de mooie momenten en we volgen jullie graag op de rest van je reis liefs Sjanny en Cees