En het werken is begonnen - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Linda Ham - WaarBenJij.nu En het werken is begonnen - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Linda Ham - WaarBenJij.nu

En het werken is begonnen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Mei 2012 | Turkije, Marmaris

Hallo allemaal,

Hier zit ik dan, anderhalf uur van Marmaris vandaan in Dalyan. Hier heb ik 7 gasten zitten waar ik over 50 minuten een welkomstinformatie aan ga geven (jullie kennen me.. Iets te vroeg van huis weggereden.. )

Het werken is nu echt begonnen. Vorige week gaf ik al welkomstinformaties met mijn collega erbij die dan aantekeningen maakte en deze week ben ik echt alleen aan de slag gegaan met de info's geven.

Ook de vluchten wegbrengen en ophalen heb ik al gedaan en ik heb wat dat betreft de vuurdoop al meteen op mijn eerste vlucht gehad..

Ik was met de bus van een andere touroperator meegereden omdat ik geen vertrekkende gasten had. Aangekomen op het vliegveld zag ik dat de komende vlucht al 40 min vertraagd was, en dat terwijl ik al 2 uur voor hij kwam er was.. Nou, balen hoor. Gelukkig was mijn collega van die andere touroperator er dus ook en heb ik me dus niet verveeld. Tijdens het wachten (met de gasten die dus niet konden vertrekken omdat zij met hetzelfde vloegtuig naar Nederland zouden gaan) hoorden we ineens dat het vliegtuig omgekeerd was vanwege een technisch mankement en terugvloog naar Nederland! Op de tijd dat hij bij ons had moeten zijn was hij pas geland in Nederland, alle mensen en koffers in ander vliegtuig en toen nog 3,5 uur naar Turkije vliegen.. Je kan je voorstellen, een enorme vertraging voor mij.

Dus daar zaten we dan, ik, twee collegas en wat bewakers.. Verder niemand op dat hele vliegveld te bekennen ( de vertrekkende gasten waren namelijk achter de douane waar wij niet kunnen komen). 6 uur hebben we daar gezeten en uiteindelijk landde de vlucht om 3.10 ipv 21.20. Om 6 uur was ik weer terug in marmaris en om 6.30 in mijn bedje.

Om 9 uur gingen we gewoon weer aan de slag met de welkomstinfrmaties :) maar smiddags heb ik lekker een dutje kunnen doen tot ik savonds weer een bus met mensen mocht ontvangen.

Nu ga ik snel afsluiten en aan de slag!


------------

Nu, paar uurtjes later heb ik weer even tijd het verslag bij te werken.
Het werk bevalt tot nu toe erg goed. Het is erg afwisselend, ik weet sochtends niet precies wat de dag me gaat brengen en dat vind ik er fijn eigenlijk. Heel wat anders dan al het gestructureerde werk dat ik in nederland deed. De afwisseling, contact met de mensen, het leven tussen de toeristen en de turken.. Het is allemaal erg leuk en ik ben tot nu toe erg blij dat ik dit ben gaan doen.

Ook hebben we nu echt een rooster en hebben we, buiten noodgevallen om natuurlijk, zelfs wat uurtjes vrij af en toe.
Dali en ik gaan morgen op excursie, hele dag op de boot (beide wel last van zeeziekte haha) en dus eindelijk zullen ook wij een beetje bruin gaan worden.

Zoals de mensen op facebook al lazen, mijn nederlandse telefoon is kwijt, dus ik kan daarop niet meer gebeld worden. Mijn turkse nr krijg je als je me even mailt :)

Geniet van de zon daar, dan ga ik dat hier doen!!!

Doeii xxx

  • 24 Mei 2012 - 10:23

    Annemiek:

    Linny! Nou je hebt inderdaad meteen je vuurdoop gehad! Hoop dat de gasten het je niet te moeilijk hebben gemaakt. Al had je geluk dat het niet jouw gasten waren die zo lang moesten wachten;) hopelijk de eerste en de laatste keer, al vrees ik dat je je nog wel wat uurtjes moet vermaken op het vliegveld. Good luck!

  • 24 Mei 2012 - 17:23

    Mammie:

    dit zou ons dus overkomen he, die vertraging, toen wij naar turkije gingen hadden we ook vertraging omdat het vliegtuig vanuit Einhoven in Amsterdam schoongemaakt moest worden. 2 uur later vertrokken we,balen was dat. Dus je zult het nog wel vaker meemaken vrees ik. dikke kus

  • 24 Mei 2012 - 20:46

    Marja:

    Hoi Linda,het klinkt echt leuk allemaal.(behalve de vertraging dan0.leuk dat we het op deze manier kunnen volgen.groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 35158

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: