Ultiem relaxen aan het strand - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu Ultiem relaxen aan het strand - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Ultiem relaxen aan het strand

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Januari 2014 | Mexico, Puerto Escondido

Ola!

In het vorige verslag zei ik het al, we verlieten Mexico City na er twee volle dagen te hebben doorgebracht. Hoewel het eigenlijk een heel gemoedelijke plaats was, aardige/behulpzame mensen en een prima sfeertje, vonden we het na het zien van de gondeltjes in Xochimilco en de piramides in Teotichuacan toch tijd om deze wereldstad te verlaten.
We hadden het echt getroffen met het hostel, leuk dakterras waar het ontbijt geserveerd werd, prima kamers met goede bedden en midden in het historische centrum, dus alles fijn op loopafstand.

Met de metro en de bus gingen we op pad naar het volgende avontuur, de skydive van Annemiek! Het is nooit echt een droom van mij geweest om uit een vliegtuig te springen, dus ik heb deze kans maar langs me heen laten gaan en Annemiek vanaf de grond toegejuicht ;)
Nadat ze de vrije val gelukkig overleefd had stapten we vol goede moed in de taxi die ons naar de bus zou brengen waarmee we naar onze volgende stop, Puebla, gingen. Alles liep weer heerlijk volgens plan, echt bizar hoe we steeds bij een busstation aankomen en dat dan de bus toevallig 5 min later vertrekt en nog twee mooie plaatjes voor ons beschikbaar heeft. Wij houden ervan!
Na zo'n drie uur hobbelen waren we in Puebla waar we maar besloten meteen door te reizen naar Oaxaca. Nog vier uur verder. Dan zijn we maar meteen waar we wilden zijn dachten we.. Dus daar gingen we, na een diner dat bestond uit McFlurry omdat de taco's echt niet te eten waren.

In Oaxaca heerlijk, gescheiden van elkaar in aparte slaapzalen, ons bed in gerold om 3 uur snachts. Onze kamergenoten waren vast erg blij met ons haha.
De volgende ochtend het stadje verkend.. Eerste indruk: wat leuk!!! Gekleurde gevels, rustige straatjes, kleine restaurantjes en barretjes, een gezellig plein met genoeg te zien.. Kortom, leuk om weer een paar dagen door te brengen.
We hebben dan ook voornamelijk van eetmoment naar eetmoment geleefd hier, restaurantjes kiezen naar aanleiding van de Lonely Planet of tips op internet en natuurlijk konden we het niet laten een excursie te boeken. Een ouderwetse toeristische tour langs een tapijtenmakerij, een fabriek waar de mexicaanse tequila 'mezcal' gebrouwen wordt (en waar we moesten proeven..heerlijk shotje tequila met 'worm-zout'...JAK!!!), een archeologisch geval wat echt totaal niet boeiend was door de niet-aanwezige uitleg en tot slot naar een mooie waterval die niets meer dan -de overblijfselen van wat ooit een waterval was-bleek te zijn. De gids sprak Spaans en speciaal voor miek en mij deed hij een poging engelse uitleg te geven, maar zelfs onze engelse groepsgenote snapte hem niet. Maar goed, de omgeving was wel echt prachtig om te zien!

De dag erna was het tijd om ook Oaxaca te verlaten. Met een minibusje, en de twee jongste chauffeurs die ik hier in Mexico heb gezien, gingen we op pad voor een 7urige rit door de bergen.. Je moet er wat voor over hebben.. Maar dan krijg je ook wat!! Wat is het hier leuk! Puerto Escondido, waar we nu al voor de vierde dag zijn is echt relaxt. We hebben surfles genomen! Ik vond het na een les van twee uur wel mooi geweest. Ik stond op mijn board en ben niet verdronken, dus ik had mn doel bereikt ;) Annemiek is, zoals we haar kennen, wat fanatieker en ging de dag erna weer voor een les (en nu ik dit schrijf is ze weer in de zee aan het ploeteren). De les die ik ook meedeed vond plaats aan een prachtig strandje, prima golven, 'alleen op de wereld'-gevoel en een relaxte groep. De dag erna, met mega spierpijn, ging ik gezellig mee toen Miek nogmaals ging surfen, maar ik zag het al vanaf het strand: wat een helse golven!!! Ik was zo blij dat ik daar heerlijk zat op dat zand, met mn boekje en flesje water, terwijl ik de andere meiden een voor een uitgeput de zee uit zag strompelen met blauwe plekken, krassen op benen en voeten en bikini's die niet meer zitten waar ze horen te zitten. Miek bleef uiteraard weer in de zee tot de instructeur zei dat het wel mooi was geweest. De rest van de dag was dus totale rust op een van de mooie strandjes bij het hostel.

Uit eten gaan, wandelen over de boulevards, genieten van het ontbijtje langs het zwembad, korte broeken-weer... We genieten er enorm van en hebben daarom ons vertrek hier nog maar even uitgesteld. We hebben tenslotte nog bijna drie weken te gaan!!

Veel plannen hebben we nog niet gemaakt voor de komende tijd, we gaan hiken door een rivier (klimmen, klauteren, zwemmen en floaten.. (Lijkt vast een beetje op wat wij in frankrijk bij de rivier van de camping deden mam..weetjenog??)), we gaan nog een paar dagen de jungle in ergens, mooie stadjes bezoeken (die helaas weer een stuk kouder schijnen te zijn) en natuurlijk eindigen we weer aan een boel prachtige stranden waar we deze levensstijl gewoon weer hervatten.

Kortom; wij komen de komende weken wel door!!!

Adios amigos!
Xoxo

• 24 Januari 2014 - 07:50

Angela:

Heej vakantiegangers,
    Wat een leuk verhaal! Al heel wat leuke dingen meegemaakt en wat klinkt het goed zeg.
    Jullie treffen het maar. Geniet er lekker van en succes met de verdere reis!
    Kus x

Floor:

Meiden! Heerlijk die leefstijl van jullie, ga er vooral mee door, maar maak ons niet te jaloers he ;) Enjoy! X

• 24 Januari 2014 - 09:34

Marja:

Wat een leuk verslag. net alsof we er een beetje bijzijn.
    Heel veel plezier verder.
    Hasta la vista.
    (tot ziens)
    Marja Odijk

• 24 Januari 2014 - 10:34

Ma:

Wauw meiden, wat hebben jullie het heerlijk, lekker genieten he.
    Wat een mooie dingen zien jullie, en door jullie verhaaltjes kunnen wij er ook een beetje van genieten, ik zou zeggen gaat zo door.

Dikke kus van ons hier

• 24 Januari 2014 - 10:45

Sjanny Mensen:

Heerlijk Linda ik geniet met jullie mee!!
    wat een fijn reis verslag ik zie het helemaal voor me ga zo door en geniet ervan

grts Cees en Sjanny

• 24 Januari 2014 - 19:33

Karin:

Wat leuk toch weer om te lezen hoe her met jullie isen wat jullie beleven. Njoy!

We kijken al uit naar t volgende verslag!

Groetjes
    Nicky Karin Casper en Annika

• 25 Januari 2014 - 17:22

Opa En Oma Ham:

oma en opa vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt,wij genieten ook van je reisverslag
    verder nog fijne dagen toegewenst,ook een paar foto,s gezien op facebook

groetjes opa en oma xxx

• 25 Januari 2014 - 21:04

Annick:

Dat klinkt goed meiden! Levensgenieters!! Have fun! X

• 27 Januari 2014 - 19:53

Anouk:

Haha Lin wat een heerlijk verhaal weer! Ik zie het ook gewoon allemaal voor me. Annemiek fanatiek aan het surfen en jij met een fles tequilla op het strand.. ;) Ga zo door! Dikke kus