Wild water avonturen! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu Wild water avonturen! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Wild water avonturen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Januari 2014 | Mexico, Palenque

Ola!!

Weer een weekje en wat avonturen verder wordt het tijd om weer een verhaaltje te plaatsen.

Want nadat Annemiek haar surfskills voor de derde keer had beproefd vonden we het echt tijd om Puerto Escondido te verlaten.. Op naar het volgende strand-oord.. 'Geweldig!!' 'Ik was van plan twee nachten te blijven, maar dat werden twee weken' waren enkele van de vele positieve berichten over La Isla, een hostel in Mazunte wat een uurtje verderop lag. Onze verwachtingen waren daarom erg hoog!
Vol goede moed kropen we de bus in en niet veel later reden we in Mazunte waar een taxi ons netjes bij La Isla afleverde. Het zag er echt heel mooi uit, mooie aankleding, relaxte hangmatjes langs het watertje dat grenste aan het strand.. Prachtig! Onze kamer was ook echt perfect. Even heerlijk niet hoeven delen, maar een twee persoonskamer voor ongeveer 8 euro per persoon per nacht.
Maar wat ons ook meteen opviel was dat de mensen die er rondliepen en zaten niet helemaal ons type waren zeg maar, de wietlucht walmde onze kamer in, het was echt een soort van hippie-plaatsje waar iedereen of dronken of stoned, of soms allebei tegelijk, rondliep. Ook waren de muggen, door dat gezellige watertje bij de hangmatten, in overvloed aanwezig en ze wisten ons meteen te vinden helaas.

In Mazunte hebben we de eerste dag een superrelaxt dagje strandhangen gehad; daar waren geen muggen te vinden. Wel hebben we live gezien hoe een schildpad werd begraven op het strand.
Mensen kijken, plonsen in de zee, genieten van pannekoeken, zon, strand.. We hebben het niet slecht!

De tweede dag stond in het teken van de river hike! Zoals al te zien was op de fotos op facebook hebben we het hier super naar ons zin gehad. Wat een toffe tocht was dat!
Je merkt wel dat je lichaam meer kan dan je in eerste instantie denkt, want over rotsen klimmen (waarvan je denkt dat je er nooit overheen komt), jezelf van een waterval laten glijden waarvan je niet weet hoeveel scherpe rotsen er onder liggen (met enkel de tip 'kont omhoog!') en tot slot ook nog eens een paar keren in de diepte springen.. Dat waren allemaal dingen die ik niet dagelijks doe.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch meer last van hoogtevrees blijk te hebben dan ik dacht. Het is ook best spannend als je van een rots af moet springen en hoort dat je beter links van de tak kan springen want dat water ziet er dieper uit.. En als je gids je dan aankijkt en zeg 'i don't think so, but maybe you will touch the ground a little..' Tja, dan durf ik niet meer. Dus terwijl annemiek en de gids al met de ananas zaten te wachten tot ook ik eindelijk dat water eens insprong waagde ik de sprong van een wat minder hoog stukje.
Na drie uur ploeteren waren we klaar met de hike en reden we moe maar voldaan terug naar Mazunte.

'S avonds stapten we in de nachtbus naar San Cristobal, onze volgende bestemming. Een koloniale stad wat volgens Floortje Dessing echt een must is. Wat uurtjes lekker slapen in de bus en we waren aangekomen in een stad wat nog het meest op Nederland leek.. Mistig, vochtig, treurig weer.. We waren een beetje verdrietig, dit weer hadden we juist willen ontwijken door op vakantie te gaan. Maar gelukkig, gedurende de dag brak toch het zonnetje door en liepen we met blote armen rondjes door het stadje. Nouja..lopen.. Strompelen kan je het ook wel noemen, want we hadden beide superspierpijn van de actieve dingen die we hebben gedaan en de 11uur durende busrit.. Daarom hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijke massage in een van de luxere hotels in de stad.
Volledig relaxt kropen we savonds ons bed in.

Vanuit San Cristobal zijn we naar Palenque doorgereisd. Hier zijn we gisteren aangekomen en vandaag zijn we de tempels gaan bekijken waar Mexico zo bekend om staan (ook wel 'de grijze tempels op groene grasvelden' zoals ik ze ook zo prachtig omschreef vantevoren). Helaas regende het de hele dag.. De naam regenwoud heeft zijn eer aangedaan vandaag. Ondanks dat toch een mooie tocht door onder andere de jungle gemaakt en de 'hidden temples' gezien. Bijzonder om te bedenken dat men weet dat onder de vele heuvels in het regenwoud allemaal tempels te vinden zijn die gewoon nog niet 'ontdekt' zijn.

Hierna nog naar een waterval en tot slot het mooie Agua Azul (google) geweest, wat vast prachtig is met mooi weer.. Maar wat met regen, mist en kou toch een stukje minder indrukwekkend was dan ik vantevoren had gehoopt.

Nu liggen we in ons bed, te bedenken wat de komende twee weken ons nog gaan brengen. Morgen gaan we in ieder geval deze stad weer verlaten en reizen we langzaam richting de westkust.

I'll keep you posted :)

Xoxo

• 30 Januari 2014 - 17:49

Marja Odijk:

Wat een gave avonturen.
    Super leuk om je verslag te lezen.
    Geniet !!! ervan nog verder.
    Hasta la vista
    Marja en Edwin

• 30 Januari 2014 - 21:34

hallo Linda oma en opa hebben je verslag gelezen nou dames jullie genieten er van wat fijn voor jullie we zijn een beetje jaloers groetjes opa en oma ham.

• 03 Februari 2014 - 11:37

Sjanny Mensen :

Hè wat een leuke verhalen Linda das echt genieten hoor.
    Gaan jullie ook nog naar Chitchen Itza of heb je al genoeg tempels gezien?
    Veel plezier nog en grts van Cees en Sjanny