Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Linda Ham - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Oktober 2014 | Turkije, Marmaris

Merhabaa

Nou... het aftellen is begonnen... nog maar 5 nachtjes slapen en mijn avontuur in Marmaris is officieel afgelopen.

Het seizoen was weer heerlijk druk waardoor ik deze site weer eens uit het oog verloren ben. Maar nu het een rustig middagje kantoor-tijd is en het buiten erg bewolkt is, vond ik het een ideaal moment een afsluitend verhaaltje te schrijven.

Het vorige verhaal was aan het begin van het drukke hoogseizoen.. En druk was het zeker! Met weer veel avonden barstreet met Gogo en Xtravel, weer veel drukke aankomsten waarbij we ons verstopten tussen 1000 taxichauffeurs op de luchthaven, veel welkomstinformaties in de bus waardoor een transfer niet meer zo relaxt was als het altijd was, de vele servicepunten waarbij je van hotel naar hotel racet door het drukke Turkse verkeer zonder een parkeerplaats voor de deur van je hotel waardoor je weer eens te laat kwam..
Kortom, ik heb me niet hoeven vervelen.

Sunweb was weer een geweldig merk om voor te mogen werken. Lekker afwisselend, met de vele ouderen en jonge gezinnen en hun perikelen in het voorseizoen. De massa's jongeren die we mochten begeleiden, opzoeken in het ziekenhuis, tot de orde moesten roepen midden in de nacht in het hoogseizoen. En daarna, in het naseizoen, weer de ouderen die met hun rollator of scootmobiel voor de tweede of veertigste keer Marmaris komen bezoeken.
Ik moet zeggen dat de jongeren toch niet helemaal (meer) mijn ding zijn hoor. Ik hoor mezelf gewoon niet meer overtuigend zeggen hoe 'tof' het wel niet is in de Barstreet en hoe een bepaalde club 'the place to be is'.
Gelukkig vermaak ik me kostelijk met de oudere gasten in Marmaris. De verhalen die je hier te horen krijgt en wat we allemaal meemaken kunnen boeken vullen. En daar doe je het stiekem ook een beetje voor..

Na werktijd een wijntje of biertje drinken en leuke verhalen met elkaar delen was iets wat bij Team Sunweb in ons dagelijkse ritme zat.
Ook was voedsel een veelvoorkomend gespreksonderwerp.. Wat gaan we vanavond eten? Tijdens het diner: Waar gaan we morgen ontbijten? Tijdens het ontbijt: Wie regelt de lunch van vandaag?

Kortom: eten..eten..eten.. We hadden in ieder geval een gemeenschappelijke passie waar we uren over kunnen praten met elkaar.
Ook nu stroomt onze whatsapp-groep over met plaatjes van eten. Nan en ik zitten nog hier in Marmaris, waar we natuurlijk nog heerlijk uit eten gaan bij onze favoriete restaurants. Maar Maxime, Emmy en Diede zitten ons al dagen lekker te maken met al dat heerlijke Nederlandse eten waar wij ook over een paar dagen weer van mogen genieten. Stiekem verheug ik me al op de andijviestamppot, de afbakbroodjes met filet americain en de havermout als ontbijt.

Hoewel het weer een erg leuke en leerzame zomer is geweest ben ik het leven in Marmaris, het leven in Turkije, toch echt een beetje aan het afsluiten voor mezelf. Hoe gek het ook is om te weten dat ik niet meer (voor lange tijd) terug kom hier en het mooie Marmaris en mijn vrienden hier niet meer zal zien.. Toch is het nu echt tijd om doei te zeggen.

Maar eerst nog vijf dagen de laatste dingen doen die we nog moeten doen. De laatste gasten naar de luchthaven begeleiden. Afscheid nemen bij de hotels en appartementen. Nog een laatste keer eten overal. Het appartement opruimen en zeven maanden van mijn leven terug in twee koffers proppen (oh nee, drie koffers, want ik heb inmiddels een prachtig, en totaal niet te duur, handbagage koffertje gekocht).

Kortom; ik vermaak me hier nog wel tot ik dinsdag het vliegtuig in stap.

Maar na dinsdag heb ik ook heel veel zin om jullie allemaal weer te zien, weer gezellig kopjes thee te drinken thuis terwijl het buiten regent, wijntjes te drinken in de stad, boodschappen te doen bij de Albert Heijn, wandelen door het centrum, ontbijten voor een euro bij Ikea..
Ik heb weer zin in Nederland!

Liefs xxx

  • 23 Oktober 2014 - 14:02

    Annemiek:

    Jaa je bent er weer bijna! Ondanks dat we dit jaar voor ons doen erg veel contact hadden, kan ik niet wachten om weer ouderwets bij te kletsen met een kopje thee! Maar hoeveel zin je ook hebt in al die Hollandse dingen, je bent ze ook zo weer zat. Dus maak er nog 5 mooie dagen van en blik nog even terug op je geweldige tijd daar!

  • 23 Oktober 2014 - 14:07

    Marja Odijk:

    Leuk verhaal!!

    Groetjes en tot ziens in Nl.

    Marja

  • 23 Oktober 2014 - 14:18

    Monica Weijenberg:

    hoi linda, leuk verslag hoor, en ik kan me ook goed voorstellen dat na een paar jaar marmaris weer andere uitdagingen op je wachten! hele fijne tijd weet thuis en succes met je toekomstplannen, en nogmaals bedankt voor alle goede zorgen natuurlijk! lieve groetjes, x

  • 23 Oktober 2014 - 14:24

    Sjanny:

    Hoi Linda geniet van je laatste momentjes in het mooie Marmaris.
    Hier ziet het er ook weer fantastisch uit met die mooie herfst kleuren.
    Wij kijken uit naar je verhalen en foto's .


    Tot binnenkort
    Grts Sjanny

  • 23 Oktober 2014 - 14:33

    Annick:

    Weer een mooi verhaal Linda. Zo te lezen heb je het daar erg naar je zin gehad en dat was ook op de foto's te zien die ik af en toe voorbij zag komen op FB. Geniet nog van de laatste dagen en tot snel! x

  • 23 Oktober 2014 - 15:17

    Leonie:

    Linnie!!!
    No more one euro breakfasts @ Ikea!! Welcome Jumbo Foodmarkt!!!
    Laat me je trakteren op n ontbijtje daar:)
    Geniet nog van de laatste daagjes daar en alvast n warm welkom in het mooie Breda!
    Liefs XOXO

  • 23 Oktober 2014 - 16:14

    Ma:

    Hoi meis,
    wij staan er hoor dinsdag op het vliegveld, kan niet wachten.
    en wat bedoel je met : de ouderen, zo oud zijn we nou ook niet hoor!
    wordt het nog steeds andijviestamppot met een gehaktbal?
    ik moef zeggen ik kijk ook weer uit naar de moeder dochter middagen,
    lijk me weer erg gezellig, lekker keuvelen of shoppen ofzo.
    nog lekker genieten en we zien je dinsdag
    xx

  • 24 Oktober 2014 - 07:50

    Angela:

    Heej Lin,

    Leuk verhaal! Je hebt het maar druk gehad met al die mensen.
    Uiteindelijk heb je je niet hoeven vervelen.
    En op z'n tijd lekker bakken in de zon niet te vergeten. Hihi.
    Ben benieuwd naar de wilde verhalen.

    Een hele goede terugreis en tot snel.

    Liefs x

  • 24 Oktober 2014 - 19:37

    Marissa:

    Ha Linda!
    Geniet nog van je laatste dagen daar! Hier went t vast ook weer erg snel;-) Als je nog eens iemand zoekt in NL om over eten te praten

  • 25 Oktober 2014 - 22:41

    Flo:

    He buurvrouw, geniet ze nog daar en vul dat vriendenboekje maar goed! Tot volgende week in nl, gezellig!!! Kus

  • 26 Oktober 2014 - 02:33

    Cheryl:

    Heeeeee Linda ! Leuk je verhaal ! Ik zie je snel weer ! Veilige reis naar huis ! Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 35170

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: