De eerste dagen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Mei 2010 | Thailand, Sukhothai

Hallo allemaal,

Hier zit ik dan, in de bloedhitte in de drukke stad Sukhothai in een internetcafe met naast me een Thais ventje dat luidruchtige filmpjes bekijkt op Youtube.

Het is echt superleuk hier!!! Ik heb al zoveel gezien en gedaan en ben er pas een paar dagen!
De vlucht was erg lang, eerst uur alleen naar Frankfurt, daarna Wilma (van de mailtjes) en Martin ontmoet. (De m en j doen het niet goed, dus als er een letter mist is het misschien een van die)

Toen 10,5 uur vliegen naar Thailand. Met tijdverschil 14 u hier. Heerlik warm. Meteen de bus in en tot 9 uur savonds in de bus gezeten op weg naar de hutjes zonder stroom. Onderweg de groep leren kennen. Jongste ben ik, een ander eisje van 24 (aerikaanse), oudste is 45 denk ik. Leuke groep et ensen die het leuk vinden om saen dingen te doen.Dus eleaal goed :D

Ik deel de kamers et meise uit Belgie van 27. Gezellig!

Even korte saenvatting van de hutjes:
mooi, drijvend verblijf, klamboe,olielampjes, rijst, groenten, bier (jaja :p) en mooie omgeving! Op een bootje gevaren en onder watervallen gestaan, op de terugweg gaan Floaten: drijvend terug naar de hutjes met een zwemvest om en de stroom ee. Superrelaxt en leuk!

Gister daar weggegaan en de Bridge over the river kwai gezien. Weer veel fotos gemaakt en doorgereisd naar Ayutthaia (ofzo). Mooie ruines van tempels bezocht en daar plaatselike aaltijd gegeten, lekkere noodles et kip. Na de ruines nog een tempel bezocht en weer de bus in. In totaal ong 10 uur gereisd naar Sukhothai waar we in de avond aankwaen. Lekker uit eten gegaan.. de keus is erg beperkt, altid rijst of noodles et een vleessoort (kip of beef) of vis en veel groenten Best lekker, aar ook erg eentonig. Ontbijt is altid toast et een gebakken ei.. Komt nu mn neus al uit haha

Vandaag wakker geworden in een kamer met airco en lekker bed, warme douche. Met soort tuctuc op weg door Sukhothai, onderweg allerlei oude huisjes gezien en bezocht. Na de lunch zin we gaan fietsen door het park waar we weer alleaal ruines en tempels konden bekijken. Heel mooi! Dus al zo'n 350 foto's gemaakt

Het is hier trouwens 40graden ong, extree warm voor de tijd vh jaar en ook voor de thaien, die kunnen het ook niet zo goed handelen.

Ik ga vanavond weer met een deel van de groep ergens eten. hopelik even geen rijst :p

Het is alleaal leuk en gezellig enzo, en als ik geen zin heb o gezellig te doen kikt nieand me erop aan, dan ga ik gewoon ff alleen lopen of zitten :D (dat gebeurd niet veel hoor, maar soms wel ff lekker). Meisje van 24, alexandra, is erg aardig en kot uit Seattle, dus ik heb al gevraagd of ze McDreamy kent. Helaas is die echt alleen maar op tv in Seattle hahaha (voor de grey's anatomy kijkers onder jullie)

Verder ga ik afsluiten en weer relaxen in de zon hier. Hoorde dat het daar koud is :D Sorry, aar ben toch erg bli dat ik hier zit :D

kus Linda

Na

  • 04 Mei 2010 - 10:31

    Linda Ham:

    Ik nog even.. Ik kan wel bellen etc, maar smsen lukt me niet. Kan ze wel ontvangen.

    Doeiii

  • 04 Mei 2010 - 10:37

    Anouk:

    Linnie!

    Wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Zo te horen is het echt een paradijsje en zijn het allemaal hele gezellige mensen waarmee je je de komende weken nog heel goed gaat vermaken!

    Als je terug bent plannen we snel een avond dat we foto's gaan kijken. Als het er nu al 350 zijn, ben ik erg benieuwd op hoeveel je over 2 weken zit. ;)

    Geniet nog maar lekker van het weer, want hier is het inderdaad koud. En wat betreft het eten.. Ik wil je nog wel even herinneren aan de culinaire hoogstandjes uit Ghana?

    Geniet ervan en tot snel!
    Liefs,

  • 04 Mei 2010 - 15:22

    Ben H:

    Hoi Lin, zo te lezen bevalt het je daar wel. Ik ben jaloers, op je wij zitten hier in de herfst. Beetje cliché misschien maar zorg dat je niet ingehaald wordt door je weet wel. liefs tot snel xx Fattie

  • 04 Mei 2010 - 15:49

    Wieke:

    ha linda,
    klinkt goed allemaal. fijn ook vooral van de fijne groep, dan kom je je tijd wel door.
    nou zweet maar lekker verder en ik merk t wel wanneer je een zonnestraaltje aan ons door stuurt..!

  • 04 Mei 2010 - 16:25

    Angela:

    Heej heeej,
    Gelukkig dat ik wat van je hoor, dacht al dat je niet aangekomen was ;-) Nee hoor dacht al wel dat je phone het niet zou doen.
    Maar leuk om ons zo op de hoogte te houden hoe het met je gaat. Klinkt allemaal al heel leuk en je hebt nog zo'n mooie lange reis te gaan. Ben echt jaloers op je en zou zo weer weg willen gaan!
    Op het werk gaat het ook goed hoor, het is op dit moment lekker rustig ivm vakantie..
    Nou stuur maar gauw wat zon en warmte naar hier want die kunnen we wel weer gebruiken.
    Heel veel plezier nog en ben heel erg benieuwd naar je foto's!!! (en je volgend verhaal natuurlijk)

    Liefs Angela


  • 04 Mei 2010 - 19:10

    Mary:

    Hoi Linda, geweldig om te lezen wat je nu allemaal weer meemaakt. Het zal wel weer heel indrukwekkend zijn, niet voor niets 350 foto's!! Veel plezier verder en tot snel, groetjes Mary

  • 04 Mei 2010 - 20:27

    Ina:

    Hoi Linneke, ik ben natuurlijk weer de laatste die je bericht leest die rot late dienst ook. ik ben blij dat je een leuke groep treft en heb spijt dat ik toch niet in je tas ben gekropen had je vast niet gemerkt.nou geniet maar veel kusjes maatje

  • 05 Mei 2010 - 07:16

    Annick:

    Heej Lin! Echt leuk dat je eerste indrukken zo goed zijn! Dat belooft wat voor de rest van de reis :) Fijn ook dat er leuke mensen met je mee op reis zijn, dat scheelt natuurlijk al heel veel. Geniet inderdaad maar van de zon, want hier is het niet veel. Heel veel plezier! Liefs Annick

  • 05 Mei 2010 - 09:34

    Annemiek:

    Hey Lin!
    Nu kan ik bij jou berichtjes achterlaten:) Fijn dat het zo goed bevalt en dat je een leuke groep hebt. Het klinkt allemaal geweldig wat je daar allemaal ziet en doet. Veel pelzier nog!
    Liefs

  • 05 Mei 2010 - 13:19

    Opa Ham:

    Hallo Linda

    Hier ook een berichtje van mij.ik vind het fijn dat je het erg naar je zin heeft.kan je wel tegen de warmte daar ?
    dat zal wel.
    met deze groep zal je de vakantie wel leuk doorbrengen,oma ligt zins gisteren weer in het ziekenhuis voor haar darmen (niet enstig)

    Hartelijke groeten van Oma en Opa

  • 06 Mei 2010 - 11:58

    Flo:

    Klinkt goed lin! Geniet er vooral lekker van en veel leuke dingen doen, zien en beleven! Ik kom al je foto's bekijken als ik weer terug in Nl ben!
    Liefs, xx flo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 35183

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: