Weer een boel dingen gedaan! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu Weer een boel dingen gedaan! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Weer een boel dingen gedaan!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Mei 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Wat leuk, al die reacties! Superleuk om te lezen zeg.

Ik heb weer even een gaatje gevonden om een kort verhaaltje te plaatsen. Ik heb het maar druk hier hoor, heb in totaal denk ik pas 3 hoofdstukken van mn boek gelezen, heb er gewoon de tijd niet voor. Nu dus gekozen voor een avondje rust, broodje gehaald bij een plaatselijke starbucks-achtige winkel en zometeen lekker op de hotelkamer wat lezen en relaxen.

Even een kort verslagje over wat ik vanaf de vorige keer heb gedaan:

Die avond zijn we met de gehele groep (wel gesplitst in 'jong' (ik ben de junior van de groep, heeft zo zn voordelen.. hoefde een keer de taxi niet te betalen want qua delen van de prijs kwam het handiger uit dat 1 iemand niet zou betalen en dat was ik dus haha) en 'wat ouder'. We hebben gegeten bij de Chopper bar. Lekkere salade met kip op en veel gelachen met zn allen. Na het eten hadden we zin om nog wat te gaan drinken, dus we gingen naar een barretje toe. Was een thais bandje aan het spelen en het publiek was maar saai, dus we hebben de boel een beetje op zitten vrolijken daar. Keihard meezingen en juichen enzo. Niels, jongen uit de groep, zingt in een bandje en ging op een gegeven moment meezingen op het podium. Was echt goed!

Omdat we de volgende ochtend om 6u op moesten besloten Ine (belgisch meisje) en ik om maar te gaan slapen om 12u. Gelijk met ons liep de zangeres van het bandje naar buiten en scheurde even later weg met haar auto... beetje beledigd misschien??

De volgende ochtend was het dus vroeg op en met een primatourtje in mn maag de bus in. Hier hebben ze dus ook bergen ala frankrijk.... was dus een uh.. lastig ritje voor iemand met reisziekte zoals ik. Maar goed ik heb het overleefd. We arriveerden op een grote markt waar ik meteen een broek en horloge heb gekocht. Ook kon je meelwormen proeven, en held die ik ben heb ik dat natuurlijk gewoon gedaan. (echt, geen geintje, ik heb een foto om het te bewijzen!)

De bus in naar het olifantenziekenhuis. Olifanten die op landmijnen zijn gaan staan worden hier verzorgd, zielig om te zien hoor!

Uiteindelijk ook een zijde-fabriek, paraplu-beschilder-zaakje en goudfabriek (zoals in Turkijke) bezocht. Was wel interessant, maar niks gekocht hoor.

In de avond kwamen we aan waar ik nu ben, de grote stand Chiang Mai. Meteen gingen we op pad naar de Night Market. Shop till you drop! Maar niet voor mij hoor, mn tas weegt echt al te veel.. (en we hebben nog een paar dagen te gaan om te shoppen haha). Ik heb wel een zonnebril gekocht, want ik ben zoals iedereen vast wel verwacht op de mijne gaan zitten. En mam, het is weer zo'n zelfde modelletje, alleen nu een echte nep ray-ban met logotje en al. Maar goed, is ook maar 4 euro dus kan er niet teveel van verwachten.

Na een hele drukke dag zijn we lekker gaan slapen om half 12, en vanochtend om 7 uur ging de wekker weer. Ik heb mezelf opgegeven voor een echte Thaise kookworkshop. We hebben in totaal 6 gerechten gemaakt, was nog lekker ook! Ik heb er een kookboekje bij gekregen, dus mam, ik kan aan de slag thuis!

Na een dagje koken zijn we net naar een massage salon gegaan voor mn allereerste full body oil massage. Really relaxt ben ik nu! We gingen gelukkig met zn 8en tegelijk, want tis toch even zoeken tot je een goede salon hebt zonder gure sfeer...(veel zaakjes met massages met happy ending ;) en das niet nodig haha)

Nu heb ik boven op mn kamer een lekker broodje liggen en ga ik dus lekker relaxen. Morgen weer een druk dagje. Ik ga een korte hike doen, rijden op een olifant en raften op een vlot. Heb daar echt superveel zin in!

Tot het volgende berichtje allemaal!
Als iemand trouwens nog een rayban of buddha of iets nodig heeft moet je even smsen of berichtje achter laten. Ik ga proberen mn best te doen :D

Enne voor iedereen die het zich afvraagt, zaterdag en maandag tot en met donderdag wordt een relaxtijd hoor. Dus nog genoeg tijd om boeken te lezen :D

Kus Linda

  • 06 Mei 2010 - 13:42

    Annemiek:

    Linda!
    Wow jij doet zeker veel, wel leuk zeg! Haha toch geen massage met happy ending;) ?? Jij bent echt de koningin van het kapot maken van zonnebrillen volgens mij:D Hoop dat je volgende wel heel blijft. Geniet van het relaxen, shoppen en de olifanten!Xxx

  • 06 Mei 2010 - 15:36

    Anne:

    hee lin!!
    ieuwwww meelwormen :O...
    wat een held ben je toch ook!! Wat ik allemaal lees is echt geweldig!! Jeej wat jij allemaal te doen hebt daar. Echt leuk om te lezen:D
    enne als je nog plek in je koffer over hebt wil ik ook graag zo'n ray ban, maar het liefst een budda want die brengen geluk:)
    liefs xxxx

  • 06 Mei 2010 - 16:34

    Ina:

    Dat jij meelwormen eet waren ze toch niet over de datum en roken ze wel lekker, want anders eet jij het niet. Nou lekker gaan shoppen (moederdag) en relaxen en niet te bruin thuis komen.
    dikke kus ma

  • 06 Mei 2010 - 17:15

    Annick:

    Hey Lin! Wat een leuk verhaal weer, jij hebt daar in ieder geval genoeg te doen. Toch heerlijk dat je veel dingen zien en relaxen kunt combineren.. een heerlijke vakantie lijkt me. Al lijken de meelwormen mij iets minder ;) Blijf lekker genieten! Liefs Annick

  • 06 Mei 2010 - 17:51

    Wieke:

    en hoe smaakte die wormen nou???

    heb je daar trouwens last van ongedierte?

    tot schrijfs

  • 06 Mei 2010 - 19:20

    Hanne:

    wooow lin... niet normaal... jou dagen hebben momenteel uren te kort!! :P
    Maar wat een leuke dingen allemaal.. :)
    En je vooruitzicht wordt er niet minder op, met je relaxdagen ingepland!!

    Super hoor meid!!
    lekker van genieten..

    kuss hanne

  • 07 Mei 2010 - 10:37

    Anouk:

    Je hebt het er maar druk mee, zo'n vakantie! Ik wil wel graag zo'n groot stenen buddhahoofd net als in ons appartement in Valencia.. Past die nog in je koffer? ;) Grapje, je kunt je ruimte beter gebruiken voor wat reservezonnebrillen voor als je weer in NL bent. :P Linnie, maak er iets moois van en veel plezier met de olifanten! Tot over een weekje alweer.
    Liefs!

  • 07 Mei 2010 - 16:33

    Tante Hanny:

    Hoi Lin
    nou ik ben blij dat ik je mamsie gerust kan stellen dat je echt wel gezond eet daar (in ieder geval eiwitrijk)Als je straks thuis bent wil ik wel je thaise kookkunst proeven maar dan minder gezond dus geen meelwormen!
    Geniet maar van je relax dagen en pas op dat er geen olifant op je gaat zitten
    Groetjes van ons

  • 07 Mei 2010 - 20:48

    Ome Cees:

    Hoi Linda,

    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt,geniet er van
    Groetjes
    Cees en Sjanny

  • 08 Mei 2010 - 14:26

    Opa En Oma Ham:

    Hallo Linda

    We hebben je reisverslag weer gelezen,nou leuk hoor ,zo genieten we een beetje mee,overigens ben ik (oma)weer thuis,alles gaat weer goed hoor.

    groetjes van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 35212

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: