10 dagen vol met avonturen! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Linda Ham - WaarBenJij.nu 10 dagen vol met avonturen! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Linda Ham - WaarBenJij.nu

10 dagen vol met avonturen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 April 2011 | Nepal, Pokhara

Wowie!! Wat een land is Nepal! We hebben nu ruim een week rondgereisd door Nepal en al zoo veel gedaan, ongelooflijk!

Bij het vorige verhaal vertelde ik dat we een wandeling gingen maken door de jungle. Dit was echt heel tof! We kwamen uiteindelijk (ergens jammer dat die stomme manager dus toch gelijk had) keidichtbij de neushoorns! Echt een meter of 10 stonden we er vanaf. Superspannend, want we kregen al de waarschuwing dat we zigzaggend weg moesten rennen als hij ons zou zien, of achter de grootste boom verstoppen, dus Miek en ik keken al steeds om ons heen waar we ergens de grootste boom zagen. Gelukkig niet nodig gehad ;)

We liepen ruim een uur (door de regen) door de jungle en gingen toen terug naar de jeep. Ineens hoorden we uit de bossen en keihard geluid!! Annemiek en ik schrokken ons te pletter, het leek wel een of ander groot beest. De gids schrok ook zag ik aan hem, dus wij begonnen al te rennen richting de grootste boom op dat moment. De gids; No, don't worry it's just a wild boar (?)!! Ik dacht: die is gek, een wilde beer en ze blijven rustig staan! Bleek het 'gewoon' een wild zwijn te zijn! En de gids en zijn collega lachten ons echt keihard uit, dat we daar als koosjes keihard de bossen inrenden op pad naar de grote boom.
Ik geloof dat we het gespreksonderwerp van de week zijn geworden vanaf toen.

Het was in ieder geval wel weer een ervaring!

Na dit avontuur zijn we ook nog op een olifant door de jungle gegaan, helaas toen alleen wat pauwen en herten gezien. Met een jeep hebben we vier uur door de jungle gecrosst en toen hebben we best veel gezien, een aantal neushoorns en schijnbaar ook een beer, maar ik keek toen dus net de andere kant op (zal je net zien he). En herten en apen en pauwen. Ook heel veel soorten vogels. Erg tof in ieder geval.

Het was een hele toffe tijd in Chitwan. Omdat er staking was moesten we een dag langer blijven, dus een dagje relaxt gedaan en lekker aan het water bij het olifanten badderen zitten lezen in mn boekje en spelletjes gedaan. Echt.. wat een rotleven ;)

Nu zit ik al weer bijna drie dagen in Pokhara en ik ben net terug van het paragliden!!!!! Supervet! Met een parachutist van de berg afrennen en hangend in de lucht genieten van het uitzicht. Helaas vlogen we boven de Himalaya maar zagen we hem niet... wat een dikke vette pech! Tien dagen Nepal en gewoon de Himalaya niet zien vanwege de bewolking! Ik baal daar ergens van als een stekker, maar aan de andere kant probeer ik maar gewoon te genieten van het feit dat de bergen er echt zijn en dat ik echt zo'n supertoffe reis kan maken!

In Pokhara hangt zo'n relaxte sfeer, heel anders dan in Kathmandu. Veel meer 'boulevard in Spanje' gevoel, met daarnaast ook het echte Nepal toen we Annemiek haar weeshuisje en schooltje gingen bezoeken. Een hele bijzondere ervaring omdat je zoiets als 'gewone' toerist niet meemaakt. We zagen hoe de school hier geopend werd met hele zang- en bidrituelen. In de namiddag gingen we nog even spelen in het weeshuis zodat Annemiek nog even afscheid kon nemen, wat een lieve kindjes daar zeg! Daarna gingen we meteen door naar het gastgezin van Annemiek waar we hartelijk werden ontvangen. We hadden nog kadootjes voor de kinderen gekocht waar ze erg blij mee waren. Heel bijzonder om in dat huis te zijn en het echt Nepalese gezinsleven een beetje mee te maken. We kregen nog lekker te eten en gingen daarna op pad richting Lake Side waar ons hotel was. Even omkleden en toen weer richting centrum om wat te drinken. Een lekkere Pina Colada op en om half 12 richting bed (toen was het nachtleven alweer beeindigd hier in Nepal(ideale tijd voor mij hahahha)).

Vanochtend helaas opgestaan met bewolking, dus geen mooie Himalaya-zonsopkomst gezien.Maar goed, je kan niet alles hebben he.

Morgen gaan we met de bus terug naar Kathmandu waar we een half dagje blijven en dan vliegen we maandagochtend om 10 uur naar Bangkok. Daar gaan we lekker een dagje de toerist uithangen, want dat stukje van Thailand heb ik vorig jaar niet kunnen zien.

Echt heel tof wat we hier allemaal zien, doen en meemaken. En dat voor zo weinig geld. We hadden omgerekend zo'n 320 euro gepind en daar houden we gewoon geld van over, na deze 10 dagen alles doen waar we zin in hebben!

Helaas tijd om Nepal te verlaten, maar ik heb superveel zin in de volgende dingen die we mee gaan maken.

Tot het volgende verhaaltje!

Kus Linda

  • 30 April 2011 - 15:03

    Je Fattie:

    Hoi Linda,
    geweldige avonturen zeg, neushorens bezichtigen, weg rennen voor een wild zwijn, lijkt me ook echt eng. hihi
    Paragliden?? je durf niet eens uit het raam te kijken vanuit je slaapkamer, toch, nee hoor geintje. Ik vind het heel stoer van je, ik zou het zelf niet durven denk ik.
    Nog heel veel plezier, en denk er aan he hou je binnenspiegel in de gaten....blijf het voor.
    liefs je fattie xx

  • 30 April 2011 - 16:37

    Sandra Koeken :

    wat leuk zeg om jouw verhalen zo te lezen. Super wat je mee maakt! geniet er maar lekker van!

  • 01 Mei 2011 - 08:14

    Je Ma:

    erg stoer van je dat paragliden, maar je weet van wie je het hebt. geintje
    Nog veel genieten en leuke dingen doen.

    dikke kus ma

  • 01 Mei 2011 - 12:08

    Sandra:

    Wat maak je weer allemaal leuke dingen mee! Super om te lezen. Geniet nog van je reis en ik kom snel een keertje langs bij je tuis om de foto's te zien want daar ben ik ook erg benieuwd naar! Groetjes Sandra

  • 01 Mei 2011 - 12:17

    Angela:

    Hè hè genieter van het leven!!

    Nou wat een spannende verhalen zeg.. Je gaat helemaal los, ;-) haha.
    Maar wat super zeg dat je alweer zoveel dieren hebt gezien en mee mag maken hoe de mensen daar allemaal leven. En paragliding, gaaf hoor. Jammer van de bewolking, maar je hebt het gevoel iig gehad.

    Veel plezier in Bangkok en de reis verder!

    Liefs xxx

  • 01 Mei 2011 - 17:17

    Jolanda:

    Wat een verhalen zeg! Moet zeggen dat Nepal eigenlijk nog niet op mijn verlanglijstje stond maar ik denk dat daar verandering in gaat komen als ik dit zo hoor... Veel plezier nog!

  • 01 Mei 2011 - 18:29

    Chloë:

    Wat stoer dat je bent gaan paragliden! Haha, over een 'wild boar' hebben Joost en ik ook nog wel een verhaal, maar veel minder spannend dan het jouwe dus dat komt nog wel;)
    Veel plezier in Thailand! xx Chloë

  • 02 Mei 2011 - 18:00

    Opa En Oma Ham:

    Hallo Lida

    We wisten niet dat je bang was van neushoren,het was maar goed dat er grote bomen waren ,ook leuk dat op een olifant hebt gezeten,en dat je vier uur in een jeep heeft gecrost,
    endat paragliden was zeker ook een belevenis.mooi zeker?
    jammer dat je boven de himalaya niets kon zien,ook bij Annemiek de weeshuisjes, schooltje,en gastgezin
    geweest
    nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van
    kusje van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 35187

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: