Relax to the max! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu Relax to the max! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Relax to the max!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Sawadee lieve mensen,

Hier spreekt aardbei/tomaat/rode-kreeft, oftewel ikke die super rood is ondanks de factor 50 die ik smeerde.

Eventjes nog goed nieuws over Nepal! Op onze laatste avond, en laatste ochtend mochten we van moeder natuur toch nog een glimp opvangen van die mooie Himalaya. Ineens trokken de wolken een beetje weg, en hoewel het een schijntje was van wat je bij helder weer kon zien waren Floor en ik superblij met deze ervaring!

Nu zit ik op het relaxte Koh Chang. Een mooi, groen eiland (waar het op t moment regent helaas..(naja, voor mijn roodheid is t eigenlijk best relaxt)) waar we echt een superresort hebben getroffen. We eten elke dag ons ontbijt en avondeten op t resort en drinken dan overheerlijke fruitshakes.. Echt superrelaxt met uitzicht op een prachtige zonsondergang. Wat een leven hebben we, denken we dan steeds!

De eerste twee dagen hebben we in Bangkok doorgebracht, een hysterisch drukke stad bezaaid met winkels, auto's, tuktuk's, mensen, luxe etc etc. Annemiek kreeg al haar eerste cultuurshok, na het arme Nepal. Het was leuk om Bangkok even 'gezien' te hebben, maar het is niet echt ons ding kwamen we achter. We hebben een boottocht gemaakt langs autentiek Thaise huisjes aan het water en langs tempels en daarna zijn we naar het grote paleis gegaan. Ik bleef buiten want was niet zo slim en had een korte broek en hempje aangetrokken en mocht zo niet binnen. Maar vond het niet erg, vond het heerlijk een uurtje alleen te zitten en mensen te kijken en praatjes te maken met Thaise mannetjes en vrouwtjes die het allemaal heel interessant vonden waar ik vandaan kwam en hoe ik heette.

Ook hebben we in Bangkok veel geshopt in de toeristenstraat KoSanRoad en RambuttriRoad. Jurkje, shirtjes en slippers heb je hier ook gewoon echt nodig haha. Verder vooral ook lekker gegeten en gedronken. Tot slot nog wel een toffe ervaring: onze voetjes laten schooneten door een hele lading visjes. WHaha! Wat een apart gevoel is dat (google maar fish spa als je het niet kent). We hebben ons echt kapot gelachen en vooral annemiek dr voeten (met 3 mnd Nepal-eelt) waren populair bij de vissen.

Na onze Bangkok dagen zijn we met de bus en boot naar Koh Chang gebracht. Weer een hele andere omgeving, heel jungle-achtig en veel heuvels/bergen. Hier hebben we 4 nachten en drie dagen doorgebracht. De eerste dag lekker relaxt strandhangen en geregeld dat we de tweede dag konden gaan duiken en snorkelen. Ik ging snorkelen, want ik durf niet te duiken met mijn oren. Ben wel blij dat ik met FLoor en Miek meekon op de boot. Ik kon ze heel mooi naar beneden zien gaan en verder zag ik echt de meest mooie visjes en koraal. Echt zo rustgevend onder water. Ik heb me echt vermaakt ook al was ik in mn eentje. (er was wel een gehele Thaise familie bij, dus ook dat was wel vermakelijk)

Nu, de 3e dag, is het dus helaas aan het regenen. Maar ook nu vermaken we ons goed. Alle tassen zijn al weer netjes ingepakt voor de trip naar Cambodja. Mijn huidje kan een beetje bijkomen van die zonnestralen van afgelopen dagen en verder hebben we genoeg boekjes, tijdschriften en kaartspelletjes bij ons om ons te vermaken zonder zon.

Kortom: ook Thailand was weer een superdeel van de reis! Hoewel Annemiek en Floor niet echt het Thailand heb gezien zoals ik vorig jaar, hebben we hier toch een leuke tijd gehad en zijn we weer helemaal uitgerust voor de laatste week.

Morgenochtend gaan we om 7 uur met de bus, boot, bus naar Cambodja toe waar we in een week een beetje de highlights willen bekijken en dan landen we volgende week zondag om 15u in Nederland.

Echt jammer... ik had deze manier van reizen ook wel een paar maanden vol kunnen houden eigenlijk. Maar dan zou ik overal wat langer blijven en minder gehaast doen.

Tot (misschien) het volgende verhaal en anders tot in Nederland!

xoxo

  • 07 Mei 2011 - 07:05

    Angela:

    Hè Linda,

    Dacht zal eens kijken of je al een nieuw verslag erop had gezet en ja hoor!! Maar niks via de mail gekregen...
    Maar wat leuk weer wat te lezen van je! Hoop dat je niet te verbrand bent want dan heb je ook niks meer in de zon.
    Nog het laatste weekje avonturen. En hopen dat je nog wat moois meekrijgt van Cambodja!!
    Heel veel plezier en een veilige reis..

    Liefs x

  • 07 Mei 2011 - 07:09

    Linda Ham:

    haha, het was ook een vers verhaal Angela. Nog geen 10min daarvoor geschreven :p
    Ik hoop ook dat de roodheid wegtrekt, want t is echt niet leuk!

    Tot snel in NL!

  • 07 Mei 2011 - 09:23

    Ma:

    hoi meisie, wat leuk je verhalen weer te lezen, ik ben een beetje jaloers op je.
    geintje, maar ik ben wel heel trots op je dat je dit allemaal onderneemt.
    ik spreek je snel en een hele dikke kus
    XXX

  • 07 Mei 2011 - 15:36

    Karin:

    Hey linnie, mooi om je verhaal weer te lezen. Reizend journalist is misschien ook nog wel wat voor je ; ) Maar dan moet je wel veel 'blonde' dingen blijven doen, anders wordt het zo saai.
    Wij zijn weer terug van onze week Frankrijk. Parijs was geweldig, en in de ogen van onze kids hebben zij minstens zoveel avonturen beleefd als jij. Heel veel groetjes en tot snel!
    K

  • 08 Mei 2011 - 09:45

    Opa En Oma Ham:

    Hallo Linda

    Hier weer een weer een reactie met een vinger van opa
    Wat fijn dat je van de himalaya nog wat gezien heeft
    En dat je van Bangkok in twee dagen ook veel gezien zal hebben
    Jullie denken dat je een goed leven hebt,maar dat is ook zo
    Nog een weekje met heel veel plezier
    en een goede reis

    Nog een kus van opa en oma

  • 08 Mei 2011 - 19:42

    Pap:

    Hoi Lin
    Ik lees dat jullie het geweldig hebben. Nou super voor jullie. Maak maar lekker veel foto's dan kunnen wij het thuis ook beleven. Nog veel plezier de laatste week en hou je goed. kusjes xxx

  • 11 Mei 2011 - 14:12

    Chloë:

    Hee Lin, wat klinkt dat allemaal weer goed! Haha, die visjes ken ik wel, lijkt me heel grappig. Geniet nog even van het laatste deel van je reis en tot snel! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 35227

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: