Hello Salaminga!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Ham - WaarBenJij.nu Hello Salaminga!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Hello Salaminga!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 December 2008 | Ghana, Tamale

Heeej allemaal,
Wat een reacties zeg!! Superleuk om te lezen :)
Nou.. het is alweer zaterdag, we zijn weer een paar dagen en superveel ervaringen rijker.
Donderdagavond zijn we uit eten gegaan met een paar andere vrijwilligers. Lekker een lambburger met superzoute friet, die was voor herhaling vatbaar! Verder gezellig bijgekletst met andere vrijwilligers en alvast een uitstapje voor volgend weekend gepland, geloof dat we aapjes gaan kijken.
Die avond toch redelijk vroeg naar bed gegaan, want sochtends vroeg weer op pad voor de rest van de introductie. De kidzactive school gezien waar we (met ons deelnamegeld aan dit project) aan hebben meebetaald. Het is echt een hele mooie school, echt super om te zien dat zoiets ook door vrijwilligers gemaakt kan worden. Wie weet wat er nog allemaal gemaakt kan worden met de bijdrage die ik van jullie heb gekregen (ik heb hier nog niks gezegd over wat en hoeveel ik heb, wil eerst ff zelf zien waar ik het het liefst aan uit zou geven).
Na de school zijn we naar het stadion van Tamale gegaan, supergroot voetbalstadion, ubermodern midden tussen de krottenwijkjes gebouwd, heel vreemd contrast. Onze 'gids' Mutela laat ons deze dagen alles zien. Hij is supertrots op het stadion en was er constant over aan het praten, het is volgens mij ook soort van trots van Ghana.
De opa van Mutela was eigenaar, king van het land waar het stadion nu staat, dat hebben ze dus moeten afstaan (en daarom is hij nu rich, zoals hij dat zelf noemt.. hij woont met zn familie in een huisje van steen met een echt dak en watervoorziening.. is zeer luxe)
Gisterenavond was echt een bijzondere avond, we kregen een local dinner. De moeder en tante van Mutela maakten eten voor ons. Fufu. Het was gekookte yam, platgestampt in een mega vijzel met water, dat werd een soort deegbal waar je steeds stukjes vanaf moet breken en dat dip je dan in de satesoep of soort tomatensoep. Echt heel lekker vond ik het. Het vult alleen echt snel, dus echt veel eet je er niet van. Het eten werd voor onze neus klaargemaakt en ik had echt het gevoel in een openluchtmuseum te zitten, soort archeon (voor de mensen die dat nog kennen). Het was echt het ultieme afrika-gevoel!!
Na het eten was de planning om ff naar de jungle-bar te gaan, maar Annemiek was niet lekker, dus we gingen lekker op tijd naar bed. We hebben nog 3 maanden de kans om die bar van binnen te zien!
Vanaf vanochtend zijn we verhuisd naar ons gastgezin. Heel benieuwd hoe dat zal bevallen, want tot nu toe hebben we een douche en wc gehad in het guesthouse. De douche in het gastgezin bestaat dus uit een emmer met een bakje. 'Het gat' heb ik nog niet gezien, maar ik ga denk ik toch maar een poepemmertje aanschaffen. Annemiek en ik hebben ieder een eigen kamer (2 pers matras, tuinstoel, klein houten tafeltje en felblauwe muren) voor de kamer is een soort veranda afgesloten met een deur met slot. We kunnen dus lekker prive ons ding doen haha.
Het huis zelf heeft stenen muren, een golfplatendak en in het midden een binnenplaatsje waar alle kamers aan grenzen. Een aantal kinderen vanaf een jaar of 7 die al gelijk beetje nederlands kwamen kletsen (goeduhmorrrguh, doeeeeeei etc) ik ga ze brabants leren haha. Mijn naam is trouwens een liedje hier in Ghana, wordt al regelmatig gezongen door de Ghanezen hier. Supergrappig!
Foto's kan ik nog niet laten zien, de kans dat er een virus op mn camera komt als ik m aansluit op de pc is erg groot en dat risico wil ik niet lopen. Dus nu heeft mn lieve broer een usbstickje gekocht en als ik die ontvangen heb kan ik alle foto's laten zien.
Ik heb gewoon nog geen muggenbult, die komen volgens de bevolking vanaf eind januari februari weer. De temperatuur valt mee, wel echt warm midden op de dag, maar 's nachts onder de fan (en soms zelfs met een lakentje) is het goed vol te houden.
Zometeen ga ik mn kamertje beetje inrichten, klamboe ophangen en eten. De komende drie dagen bij het gezin blijven vanwege de verkiezingen.
Enne, mn Nl'se doet het gewoon, dus stuur daar vooral je smsjes heen, das veel goedkoper voor jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Linda

Actief sinds 17 April 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 35221

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 01 November 2015

Reisleidster op Gran Canaria

13 April 2014 - 30 Oktober 2014

Reisleidster in Marmaris #3

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Rondreis door Mexico

13 April 2013 - 30 Oktober 2013

Reisleidster in Marmaris #2

09 Mei 2012 - 31 Oktober 2012

Reisleidster in Turkije

21 April 2011 - 15 Mei 2011

Rondreis door Azië

30 April 2010 - 14 Mei 2010

Thailand

02 December 2008 - 18 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: