Weekendje Techiman - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Ham - WaarBenJij.nu Weekendje Techiman - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Weekendje Techiman

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 December 2008 | Ghana, Tamale

Heej allemaal,
Ik heb weer een heftig weekendje achter de rug. We gingen met in totaal 7 vrijwilligers een weekendje op pad naar Techiman. We vertrokken vrijdagochtend, erg vroeg, want de bus zou tussen 4 en 6 wegrijden.
Annemiek, Judith en ik liepen richting de grote weg om een taxi te pakken toen Annemiek en ik beroofd werden van ons geld, echt superbalen!
De andere vrijwilligers gaven aan dat ze wel geld voor konden schieten, dus we besloten gewoon te gaan.
We vertrokken in een overvolle bus, overal stonden, hingen, lagen mensen. wij hadden gelukkig zitplaatsen waar ik erg blij mee was. Na ongeveer 3 uur rijden stapten we uit om met een taxi naar de kintampo waterfalls te gaan kijken. Een mooie grote waterval om te zien. Hierna zijn we met de taxi (klein busje waar we allemaal ingepropt zaten) naar het hotel gegaan. Erg luxe voor hier, maar in NL zou je er geen genoegen mee nemen. maar hoeraa we hadden een wc en een douche met warm water :)
Die dag verder niet veel gedaan, behalve wat friet met kip eten en spelletjes spelen.
De volgende ochtend hebben we een taxi zover gekregen om ons voor in totaal 30 cedi (25 euro dus erg goedkoop) een hele dag rond te rijden. Moet ik wel vertellen dat de taxi een Opel Astra waar we dan met 7 passagiers ingingen en dus 2 in de kattenbak moesten.
Eerst het hand in hand project bezocht wat een project is voor gehandicapte kinderen in Ghana (er zijn wel neger-kindjes met syndroom van down anne :)) Het zag er erg goed uit, de kinderen kregen enorm veel structuur en aandacht. Ze maakten zelf armbandjes, kettingen, tassen etc. dus daar heb ik er dan ook eentje van gekocht natuurlijk!

Na het project zijn we naar het Monkey Sanctuary geweest. Echt superveel tamme aapjes gezien (en ze NIET gevoerd haha) en daarna een wandeling door het bos (regenwoud) Echt een hele mooie natuur is hier te vinden. Dan kunnen jullie wel zien als het me weer eens lukt foto's erop te zetten.
Hierna reden we door naar de Sacred Groves. ik dacht dat het grotten waren, maar das natuurlijk gewoon een beetje dom van mij want grotten worden in t engels geen groves genoemd haha. Bleek dus dat we echt berg moesten beklimmen (en ik had teenslippers aan!!, maar de gids ook). naja uiteindelijk ben ik toch heelhuids bovengekomen en mn slippers hebben de tocht ook overleefd. Bovenop had je echt zoo mooi uitzicht. Denk aan die grote rots van de Leeuwenkoning.. Echt super om daar op te staan en echt Afrikaans landschap te zien.

Hierna gingen we dan eindelijk weer moe maar voldaan terug de taxi in en op naar het hotel. Het geld raakte ver op van de anderen dus we hebben goedkoop moeten eten. Echt zo balen als je weer afhankelijk bent van geleend geld!!
Zondagochtend zijn we met de trotro (klein busje, net iets groter dan onze oude hyundai met 23 personen erin!!) naar tamale teruggereisd. 4 uur later waren we weer thuis!!

naja de overval is met een sisser afgelopen, natuurlijk zijn we erg geschrokken, maar met een hoop geslijm, lief lachen tegen de politie en doordat we Mutela bij ons hadden hebben we dan nu ons politiereport voor de
verzekering.

ik ga nu proberen dit bericht te posten. ik hoop snel een wat beter bericht te kunnen posten, want het internet is nu zo sloom dat ik er gek van wordt!

Kus Linda

• 16 December 2008 - 15:09

Jordi:

Heey Linda,

Wel grappig om al je verhalen te lezen, klinkt als een hele ervaring!

Dacht even toen je het hand in hand project noemde dat je op bezoek was geweest bij feyenoord supporters daar maar dat viel weer tegen haha..

Veel plezier nog!

Greetz Jordi

• 16 December 2008 - 15:19

Cees En Femke:

Hee Lin,

Dus je hebt al best wat van de omgeving gezien, super!

balen eej dat je beroofd bent, goed uitkijken he!

Succes daar! liefs cees en femke

• 16 December 2008 - 15:37

Moeders:

He je bericht gelezen en ik ben blij dat alles met een sisser is afgelopen, wel beter opletten he. Blijf je wel voldoende drinken? want daar heb je hier thuis zo'n moeite mee en daar heeft je lichaam het echt nodig he Dikke Kus

• 16 December 2008 - 15:48

Bianca:

Onee lin, pas goed op jezelf he!! Maar dat gaat jouw zeker lukken! Je onderneemt goed wat activiteiten, goed van je!
    Leuk om al die kindertjes te zien :)!!

• 16 December 2008 - 15:58

Sandra:

Jeetje wat een avonturen beleef jij daar!Wel balen van die overval maar ach,heb je dat ook weer eens meegemaakt. Goed oppassen en lekker genieten daar! Groetjes Sandra en Pieter

• 16 December 2008 - 16:00

Anouk:

Lin!

Mooie avonturen weer! Gaf zeker wel een vertrouwd gevoel om weer even in een (wannabe) BenBus te mogen zitten?
    En wanneer gaat het echte werk nou beginnen? Moeten die kinders in het weeshuis onderhand niet bezig gehouden worden? ;)

Pas goed op jezelf hè!
    Liefs

• 16 December 2008 - 18:46

Jukes Clan:

Lekker nuchtere reactie op zoiets heftigs als een overval! Toch maar wat JiuJitsu lessen bij papa nemen?? Laat het je niet nog een keer overkomen hoor, ik denk dat de gemoederen hier dat niet aankunnen gezien de ongeruste telefoontjes in de familie! Toch goed om te lezen dat je een leuk weekend hebt gehad. Ennuh ik sluit me bij Annouck aan, wanneer ga je aan de slag??

Kus van ons allen

• 16 December 2008 - 19:08

Annick:

Hey Linda! Dat is wel schrikken zeg... ik hoop niet dat ze heel veel geld gestolen hebben. Goed dat je samen met anderen was, anders is het helemaal eng! toch goed dat jullie op die trip gegaan zijn, anders had je veel mooie dingen gemist zo te lezen! Doe de groetjes aan Annemiek en heel veel plezier daar!
    Kus Annick

• 16 December 2008 - 19:49

Tante Hanny:

Maar goed dat je een goede engelbewaarder hebt
    Maar pas zelf ook maar een beetje opjezelf
    Groetjes

• 16 December 2008 - 21:12

Sjanny:

Leuk om zo van je ervaringen op de hoogte te blijven je beleeft wel spannende avonturen!
    Geniet maar blijf wel voorzichtig ja?
    Veel liefs Cees en Sjanny

• 17 December 2008 - 17:57

Han & Flo:

Hee lieve lin en miek, wat een bijzonder weekend hebben jullie gehad. Super balen van die beroving maar fijn dat jullie lieve vriendinnen hebben en t weekend er niet door hebben laten verpesten!

• 17 December 2008 - 18:00

Han & Flo 2:

Vervolg reactie:
    (we waren iets te enthousiast aan typen en drukten we enter in)

Hier in Nl verder alles oke, kutweer maar leuke mannen :P We hebben net samen gegeten in Floors kamer. Verder gaat t z'n gangetje maar we missen jullie wel hoor!

Nog super veel plezier lieve girls en we blijven jullie volgen.

Dikke kus

Han & Flo

• 18 December 2008 - 11:59

Jolande:

Hoi Linda

Het is leuk om je belevenissen te volgen.
    Maar maak het niet te spannend daar. Nog veel plezier en succes.

Groetjes Jolande Schalken

• 19 December 2008 - 09:49

Mary:

Hoi Linda, van je mama gehoord van de overval, dat is schrikken en echt niet leuk. Verder maar snel genieten van alles om je heen en dat is zo te lezen heel bijzonder.
    Pas goed op jezelf, liefs Mary

• 19 December 2008 - 23:29

Trea:

Hoi linda
    Goed oppassen hey want we willen graag dat je weer heel terug komt.
    Oja heb je al leuke mannen ontmoet????
    groetjes en nog veel plezier daar.