Adios Mexico!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu Adios Mexico!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Linda Ham - WaarBenJij.nu

Adios Mexico!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Februari 2014 | Mexico, Mexico-stad

Adios Mexico!

Zittend op het vliegveld wordt het tijd jullie op de hoogte te brengen van onze laatste avonturen.

We hebben namelijk nog wat afgereisd de afgelopen weken. Nadat we Palenque hadden verlaten om een warmer/zonniger oord op te zoeken zijn we namelijk afgereisd naar Tulum.
Met echt het mooiste strand wat ik ooit heb gezien (bedenk; het meest turquoise kleurige water wat je je kan voorstellen en het witste zand) was het toch erg jammer dat het aan het miezeren was...
Ons hostel mag dan bij de slechtste hostels die we hier in Mexico bezocht hebben horen (vieze badkamer, douches zonder douchekop, tien stapelbedden in 1 kamer met overal nog lege bierflesjes en blikjes..), het lag geweldig op loopafstand van de alom bekende tempels en dus dat mooie strand.

De stad Tulum is niet zo ons ding, de sfeer vinden we niet zo gezellig, het weer werkt niet mee en het hostel is niet erg leuk.. Dus na een kort nachtje slapen dankzij vier luidruchtige Scandinavische meiden die aan het gillen waren om een spin in de wc (held als ik ben heb ik die natuurlijk even voor ze doodgemaakt en verwijderd zodat ik verder kon slapen haha) .. Gingen we met de fiets op pad naar de tempels die echt een Must See waren volgens vele reisgidsen. Hmm.. Tja.. De ene groep Amerikaanse toeristen werd opgevolgd door de volgende.. Allemaal in kolonne achter de gids en reisleider aan.. Hilarisch zicht, maar erg jammer voor de foto's. Onmogelijk om hier een foto zonder iemand anders erop te maken.

Omdat we heel stiekem ook al een beetje tempel-moe waren hielden we het snel voor gezien en fietsten we nog wat verder. Tot er een mega stortbui uit de lucht kwam vallen, toen besloten we gewoon onze spullen in het hostel op te halen en verder te reizen naar het volgende strandoord, Bacalar.

Geweldig vond ik het hier! Google 'Laguna Bacalar' maar even om te snappen wat ik bedoel, maar het was een prachtig meer, met een omgeving wat voornamelijk RUST uitstraalde. Het hostel was eerst een beetje vreemd, wederom hadden we een of ander hippie-oord uitgezocht met een vibe van -Wij houden allemaal van elkaar-. We sliepen op een matras op de grond, mochten geen schoenen dragen binnen, er waren geen lockers (want iedereen hield tenslotte van elkaar), de douche was van houten latjes gefabriceerd (zodat degene op de wc je prima kon zien staan) en de wc had een douchegordijn als deur, die af en toe even openwaaide.. Kortom, het was eventjes wennen. Maar de sfeer was zo leuk! Er waren leuke mensen aanwezig. We speelden nog wat kaartspelletjes in de avonduren in de woonkamer, we kletsen wat met hen, er werd gitaar gespeeld, liedjes gezongen, biertjes gedronken.. We hadden het naar ons zin!
Een zeiltocht gemaakt en twee nachtjes geslapen en toen toch besloten verder te reizen naar Playa del Carmen.. Oftewel; Mexican Marmaris!

Haha, wat voelde ik me meteen thuis toen ik het busstation uitwandelde. Een lange boulevard-achtige straat met superveel souvenirwinkels, leuke restaurantjes, echte winkels zoals we die ook in Nederland kennen, een gezellig sfeertje en de ZON!
Ons hostel zat pal naast het strand en had deur voor de wc en een regendouche-douchekop(!) dus we hebben het weer prima getroffen!
Liggen op het strand, eten, winkelen, drankjes doen.. Het werd tijd om weer wat actiefs te gaan doen, dus we besloten een dagje de jungle in te gaan.
Met een prive-transfer werden we afgezet op de plaats waar we de ATV (oftewel, een quad) opsprongen om een tocht door de jungle te maken. Allejezus! Wat stuurt dat ding k*t! Dus na tien minuutjes ging Annemiek rijden en zat ik achterop mn best te doen er niet af te vallen. Erg tof om te hebben gedaan!!
Hierna was het tijd voor de zipline. Met mijn nieuw-ontdekte hoogtevrees was het even slikken om de eerste keer van het plateau te stappen en hangend aan een touwtje de jungle door te slingeren, maar het was supertof! Toen Annemiek besloot monkey-style, op zn kop, de laatste zipline te nemen, ging me dat eventjes te ver. Ik ging gewoon, saai, naar de overkant. Maar ik heb het gedaan en overleefd! Al een prestatie op zich ;)

Vanuit Playa besloten we toch om terug te reizen naar de Pacific om toch nog een paar dagen echte zon zonder wolken mee te pakken. We wilden niks anders meer doen dan liggen/zwemmen/eten en bruin worden. Dus met het vliegtuig, via. Cancun naar Puerto Vallarta.

Hier hebben we genoten! Zon, een leuk hostel, mooi strand, gezellig stadje, uitstapje naar het prachtige Islas Marietas (waarvan we de hoop al hadden opgegeven dat we dat nog van onze bucketlist konden schrappen).... Echt top!

De dag op de boot was perfect opgezet. Wij, als doorgewinterde reisleidsters ;) haha, hebben even goed geobserveerd en echt alles was goed bedacht. De mensen die er rondlopen waren vriendelijk, maar niet opdringerig, de activiteiten op de boot waren leuk om aan mee te doen of te zien, maar duurden niet te lang. De fotografen die aan boord waren om als echte paparazzi fotos van de gasten te maken waren slim, want ze hebben zelfs ons zover gekregen dat we het cd'tje met fotos kochten.. Het eten was goed, de drankjes waren prima.. Echt een heel leuk dagje!
Julio, de entertainer aan boord, nodigde ons nog uit voor een avondje op stap waarbij we de local tentjes zouden leren kennen.. Dat leek ons erg leuk, dus we gingen savonds naar de afgesproken plek.

Julio was een beetje dronken.. Hij was helaas net ontslagen op de boot omdat hij sochtends te laat was komen opdagen blijkbaar (dat heeft hij ons op de avond, d ongeveer een uurtje duurde met hem, zo'n drie keer verteld). Hij nam ons mee naar een cafeetje, met wat vage mensen aan de bar. Hij leidde ons rond tot op het dakterras waar niemand was.. Hmmm de alarmbellen in ons hoofd begonnen al te rinkelen, vele filmscenario's speelden zich al af in ons hoofd.. en toen daar ineens ook drie shotjes tequila door een obertje de trap op werden gebracht besloten we spontaan dat we geen sterke drank lusten en dat we graag terug naar beneden gingen.
Even voor de aardigheid een kletspraatje gedaan, ondetussen begon Annemiek al wat te gapen, en toen met de smoes dat we maar snel ons bed op gingen zoeken en hij vooral gezellig bij zijn vrienden moest blijven zijn we zowat de tent uitgerend.

Wat een vent! Hij zal het vast allemaal heel aardig bedoeld hebben, maar die ene %kans dat aanwezig was dat hij toch andere plannen had maakte het dat we ,verstandig als we zijn, toch lekker zelfstandig op stap gingen.
De discotheek waar we binnengepraat werden door uiterst charmante proppers was niet veel beter. Onze ogen uitgekeken hebben we in ieder geval. Shotjesdames die aan de tieten van dames zitten voor maar liefst 100 pesos per shotje.. Stelletjes die zowat aan het voorspel begonnen recht voor ons neus... Een pooier achtige kerel met foute blouse en wandelstok.. Kortom; een drankje en snel weer verder!

De laatste dagen heerlijk strandgehangen... Lekker eten... Wie is de mol kijken en toen uitgerust voor de laatste nacht naar Mexico City afgereisd.

Nu is het dan toch echt tijd dit prachtige land te verlaten. Hoewel het nogal een impulsieve beslissing was hierheen te reizen heb ik het als een erg tof land ervaren. Hele behulpzame mensen, divers landschap, genoeg te doen, prachtige stranden, gezellige mensen en -niet onbelangrijk- best goedkoop!

Tot de volgende keer weer allemaal!!
Liefs Linda

• 12 Februari 2014 - 08:22